Μεταγλωττιστές (Ε)

Κατερίνα Γεωργούλη

Περιγραφή

Στο εργαστηριακό μέρος του μαθήματος των μεταγλωττιστών ο φοιτητής καλείται να σχεδιάσει τη γραμματική μιας καινούργιας γλώσσας προγραμματισμού και να κατασκευάσει για αυτήν μέρη ενός μεταγλωττιστή. Στο πλαίσιο αυτό ασχολείται με τη δημιουργία ενός στοιχειώδους εμπρόσθιου τμήματος μεταγλώττισης και πιο συγκεκριμένα ασχολείται με το:

  1. Σχεδιασμό κανονικών εκφράσεων της γραμματικής της πηγαίας γλώσσας και αναγνώριση των λεκτικών στοιχείων της με τη βοήθεια του μετα-εργαλείου FSM.
  2. Σχεδιασμό και υλοποίηση λεκτικού αναλυτή σε γλώσσα C,
  3. Σχεδιασμό και υλοποίηση λεκτικού αναλυτή και συντακτικού αναλυτή με τις γεννήτριες FLEX και BISON
CC - Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή

Ενότητες

Συνοπτική περιγραφή της γραμματικής της γλώσσας η οποία περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία της γλώσσας που χρειάζονται στο εργαστήριο για τη δημιουργία του λεκτικού αναλυτή και του συντακτικού αναλυτή ενός μεταγλωττιστή της.

Στόχοι Ενότητας

Να γνωρίσουν όλα τα απαραίτητα στοιχεία της γλώσσας TEI-Lisp για τη δημιουργία του λεκτικού αναλυτή και του συντακτικού αναλυτή ενός μεταγλωττιστή της.

Λέξεις Κλειδιά

Γραμματική, πηγαία γλώσσα, μεταγλώττιση, λεκτική ανάλυση, συντακτική ανάλυση, σημασιολογική ανάλυση.

Περιγραφή μιας γλώσσας προγραμματισμού μέσω της γραμματικής της.

Στόχοι Εργασίας

  • Εξάσκηση στην κατανόηση και κατασκευή προσδιοριστικών πεπερασμένων αυτομάτων (ΠΠΑ).
  • Σύνδεση ΠΠΑ, διαγραμμάτων μετάβασης (ΔΜ) και αντίστοιχων πινάκων μετάβασης (ΠΜ).
  • Κατανόηση του κώδικα του μετα-εργαλείου FSM και εξάσκηση στη χρήση του.

Λέξεις Κλειδιά

Προσδιοριστικό πεπερασμένο αυτόματο, διάγραμμα μετάβασης

Παρουσίαση του λεκτικού τμήματος της γραμματικής της TEI-Lisp με τη βοήθεια κανονικών εκφράσεων.

Στόχοι Ενότητας

  • Απόκτηση ικανότητας ολοκληρωμένης τεκμηρίωσης του λεξικού μιας γλώσσας μέσω της γραμματικής που το περιγράφει.
  • Σύνδεση κανονικών εκφράσεων και ΠΠΑ.

Λέξεις Κλειδιά

Κανονικές εκφράσεις, προσδιοριστικό πεπερασμένο αυτόματο

Δημιουργία λεκτικού αναλυτή σε γλώσσα C για τη γλώσσα του εργαστηρίου

Στόχοι Ενότητας

  • Απόκτηση ικανότητας συγγραφής λεκτικού αναλυτή σε γλώσσα C βάσει της γραμματικής της γλώσσας του εργαστηρίου, τηρώντας τις προδιαγραφές σχεδιασμού που διδάχθηκαν στη θεωρία και στις οποίες οι φοιτητές εξασκήθηκαν στις προηγούμενες ενότητες.

Λέξεις Κλειδιά

Λεκτικός αναλυτής, γλώσσα C

Παρουσίαση της γεννήτριας flex και εξάσκηση στο σχεδιασμό αρχείων εισόδου του flex για τη δημιουργία ανεξάρτητων λεκτικών αναλυτών ή λεκτικών αναλυτών που να μπορούν να συνεργαστούν με τους αντίστοιχους συντακτικούς αναλυτές  που θα προκύψουν από τη γεννήτρια bison. Δημιουργία λεκτικού αναλυτή για τη γλώσσα του εργαστηρίου με τη γεννήτρια flex.

Στόχοι Ενότητας

Κατανόηση του τρόπου που λειτουργεί η γεννήτρια λεκτικών αναλυτών flex και χρήση της για τη δημιουργία του Λεκτικού Αναλυτή της γλώσσας του εργαστηρίου.

Λέξεις Κλειδιά

Γεννήτρια λεκτικών αναλυτών flex

Δημιουργία ενός πλήρη συντακτικού αναλυτή (ΣΑ) που να αφορά στην αναγνώριση όλων των συντακτικών στοιχείων της γλώσσας του εργαστηρίου.

Στόχοι Ενότητας

  • Εμπέδωση της κατανόησης της συνεργασίας μεταξύ Συντακτικού Αναλυτή (ΣΑ) και Λεκτικού Αναλυτή (ΛΑ)
  • Απόκτηση ικανότητα δημιουργίας ενός ΣΑ μέσω της γεννήτριας bison.
  • Απόκτηση της εμπειρίας δημιουργίας ενός πλήρους λειτουργικού τεκμηριωμένου εμπρόσθιου τμήματος μεταγλώττισης μέσω της συνεργασίας των γεννητριών flex και bison.

Λέξεις Κλειδιά

Λεκτικός αναλυτής, συντακτικός αναλυτής, Flex, Bison.

Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα
Επίπεδο: A-

Αρ. Επισκέψεων :  2665
Αρ. Προβολών :  14658

Ημερολόγιο

Ανακοινώσεις

  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -