Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδακτική της Πληροφορικής (Θ)

Κλειώ Σγουροπούλου

Περιγραφή
  • Εκπαίδευση & Τεχνολογία: τι είναι η Εκπαιδευτική τεχνολογία και πως μπορεί να υποστηρίξει τη διδασκαλία και τη μάθηση
    (Θεωρίες μάθησης, Οργάνωση μαθημάτων, Εκπαιδευτικές τεχνικές)
  • Μέσα διδασκαλίας & νέες τεχνολογίες. Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
  • Η Πληροφορική ως αντικείμενο μάθησης. Διδακτικές προσεγγίσεις στην Πληροφορική
  • Εκπαιδευτικό λογισμικό: Σχεδιασμός & αξιολόγηση
  • Διαδικτυακό εκπαιδευτικό λογισμικό. Τηλεκπαίδευση.
  • Σύγχρονες ερευνητικές τάσεις: Συστήματα Μαθησιακής Τεχνολογίας, Προτυποποίηση
CC - Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή

Ενότητες

Επίδραση ΤΠΕ στην κοινωνία και στην εκπαίδευση

Προηγμένες μαθησιακές τεχνολογίες (ΠΜΤ)

Εικονικός μαθησιοχώρος

Ιστορική αναδρομή ΠΜΤ

 

Στόχοι Ενότητας

Ο σπουδαστής θα μπορεί:

  • Να κατανοήσει την εξέλιξη των προηγμένων μαθησιακών τεχνολογιών και της εκπαιδευτικής τεχνολογίας

 

Λέξεις Κλειδιά

Προηγμένες μαθησιακές τεχνολογίες, πολυμέσα, υπερμέσα, μαθησιακό περιβάλλον, μαθησιοχώρος, συστήματα μαθησιακής τεχνολογίας, εικονικός μαθησιοχώρος

Βασικές θεωρίες μάθησης

Συμπεριφορισμός

Εποικοδομητισμός

Κοινωνικοπολιτιστική θεωρία

 

Στόχοι Ενότητας

Ο σπουδαστής να είναι σε θέση να κατανοεί τις θεωρίες μάθησης

 

Λέξεις Κλειδιά

Συμπεριφορισμός, εποικοδομητισμός

Διδακτικά μοντέλα

Διδακτικές στρατηγικές

Διδακτικές μέθοδοι

Μοντέλο διδακτικού σχεδιασμού

 

Στόχοι Ενότητας

Να μπορεί ο σπουδαστής

να κατανοήσει τα διδακτικά μοντέλα και στρατηγικές

να κατανοήσει τη μεθοδολογία σχεδιασμού μαθήματος/διδασκαλίας

 

Λέξεις Κλειδιά

Άμεση, έμμεση, διαδραστική διδασκαλία, εμπειρική μάθηση

Είδη και συνεισφορά εποπτικών μέσων

Νέες τεχνολογίες και εποπτικά μέσα

Παραδείγματα διδακτικών προσεγγίσεων στην Πληροφορική

 

Στόχοι Ενότητας

Να κατανοήσει ο σπουδαστής τη συνεισφορά των νέων τεχνολογιών στα εποπτικά μέσα και στη διδασκαλία

 

Λέξεις Κλειδιά

Διερευνητική μάθηση, χάρτης εννοιών

Θεωρίες μάθησης και σχεδιασμός Εκπαιδευτικού λογισμικού (ΕΛ)

Σχεδιασμός ΕΛ

Προδιαγραφές ποιότητας

Μεθοδολογία

 

Στόχοι Ενότητας

Να κατανοήσει ο σπουδαστής πως σχεδιάζεται ένα εκπαιδευτικό λογισμικό (αρχές σχεδιασμού, προδιαγραφές, μεθοδολογία

 

Λέξεις Κλειδιά

Αρχές λογισμικής μηχανικής

Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα elearning

Επικοινωνία στη δικτυακή μάθηση και ρόλος καθηγητή

Διδακτικές προσεγγίσεις

 

Στόχοι Ενότητας

Να κατανοήσει ο σπουδαστής τα μειονεκτήματα και τα πλεονεκτήματα του e-learning και το ρόλο του καθηγητή στη δικτυακή μάθηση

  

Λέξεις Κλειδιά

E-learning

Αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού

Σκοπός και στόχος αξιολόγησης

Μεθοδολογίες αξιολόγησης

Ποσοτική τυποποιημένη αξιολόγηση

 

Στόχοι Ενότητας

Ο σπουδαστής να μάθει το σκοπό και στόχο της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού λογισμικού καθώς και τη μεθοδολογία αξιολόγησης

 

Λέξεις Κλειδιά

Ενδιάμεση/διαμορφωτική αξιολόγηση, τελική/αθροιστική αξιολόγηση

Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα
Επίπεδο: A-

Αρ. Επισκέψεων :  2585
Αρ. Προβολών :  15200

Ημερολόγιο

Ανακοινώσεις

  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -