Τεκμηριωμένη Λήψη Κλινικής Απόφασης

Κλεάνθη Γουρουντή

Περιγραφή

Τεκμηριωμένη γνώση και έρευνα.

1.Ορισμός τεκμηριωμένης γνώσης (σημαντικότητα, οφέλη).

  1. Έρευνα και τεκμηρίωση. Αδρή περιγραφή των ερευνητικών σχεδιασμών και των τύπων έρευνας. Αδυναμίες και περιορισμοί του κάθε τύπου έρευνας.
  2. Ιεραρχία των πρωτογενών και δευτερογενών τύπων έρευνας και τεκμηρίων.

Ανεύρεση και αξιολόγηση ερευνητικών δεδομένων.

  1. Διαδικασία αναζήτησης και συγκέντρωσης ερευνητικών δεδομένων (σύνθετη αναζήτηση σε ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων και σε βιβλιοθήκες).
  2. Αξιολόγηση της ποιότητας, της εγκυρότητας και της αξιοπιστίας των ερευνών.
  3. Κριτική ανάλυση της μεθοδολογίας και της δομής επιστημονικών άρθρων.

Λήψη κλινικών αποφάσεων βάσει τεκμηριωμένης γνώσης και δεδομένων.

  1. Βήματα για την τεκμηριωμένη λήψη απόφασης.
  2. Εντοπισμός προβλήματος ή πρακτικής υπό αμφισβήτηση.
  3. Συγκέντρωση, αξιολόγηση και οργάνωση των διαθέσιμων ερευνητικών δεδομένων.

Εντοπισμός κενών έρευνας.

  1. Δημιουργία πρωτοκόλλων.

   10α. Διαδικασία δημιουργίας πρωτοκόλλων

   10β. Παρουσίαση ερευνητικών δεδομένων και συγγραφ

Περισσότερα  
CC - Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή

Ενότητες

Περιλαμβάνει ορισμούς και βασικές έννοιες του αντικειμένου της τεκμηριωμένης λήψης απόφασης.

Στόχοι Ενότητας

Οι φοιτητές με το πέρας της ενότητας θα:

  • Γνωρίζουν βασικές έννοιες για την τεκμηριωμένη λήψη απόφασης και την έρευνα

Λέξεις Κλειδιά

Τεκμήριο, επιστημονική έρευνα

Στην ενότητα αυτή αναλύεται η ιεράρχηση των τεκμηρίων και τα είδη μελετών όπως μελέτες περίπτωσης, περιγράφονται τα βήματα για την τεκμηριωμένη λήψη απόφασης καθώς και ο μνημοτεχνικός όρος PICO  που αφορά στη διάσπαση ενός κλινικού ερευνητικού ερωτήματος και τέλος πραγματοποιείται αναφορά στους τύπους αναφοράς που μπορούν να απαντηθούν από έρευνες.

Στόχοι Ενότητας

Οι φοιτητές με το πέρας της ενότητας θα:

  • Γνωρίζουν πως πραγματοποιείται η ιεράρχηση των τεκμηρίων
  • Γνωρίζουν τα είδη μελετών (τυχαιοποιημένη, κοορτής, ασθενών-μαρτύρων, επισκόπησης, περίπτωσης)
  • Γνωρίζουν ποια είναι τα βήματα για την τεκμηριωμένη λήψη κλινικής απόφασης
  • Γνωρίζουν πώς να διασπούν ένα κλινικό ερευνητικό ερώτημα σύμφωνα με το PICO

Λέξεις Κλειδιά

Ιεράρχηση τεκμηρίων, μελέτες, βήματα τεκμηριωμένης λήψης απόφασης, PICO

Αναλύονται η πολυπλοκότητα αναζήτησης δεδομένων, οι πηγές αναζήτησης δεδομένων. Γίνεται επίσης αναφορά στις βάσεις δεδομένων και στις πηγές αυτών.

Στόχοι Ενότητας

Οι φοιτητές με το πέρας της ενότητας θα:

  • Γνωρίζουν ποια είναι τα θέματα στην αναζήτηση δεδομένων και πώς να τα αντιμετωπίζουν.
  • Γνωρίζουν πώς να πραγματοποιούν αναζήτηση δεδομένων
  • Γνωρίσουν γνωστές ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων

Λέξεις Κλειδιά

Πηγές αναζήτησης δεδομένων

Στην ενότητα αυτή περιγράφεται πως γίνεται η διάσπαση της ερευνητικής ερώτησης σε συνιστώσες σύμφωνα με το ακρωνύμιο PICO. Αναλύεται η διαδικασία καθώς και τα εργαλεία περικοπής και μπαλαντέρ λέξεων.

Στόχοι Ενότητας

Οι φοιτητές με το πέρας της ενότητας θα:

  • Γνωρίζουν πώς να αξιοποιούν το ακρωνύμιο PICO για τη διάσπαση ερευνητικής ερώτησης

Λέξεις Κλειδιά

PICO

Πραγματοποιείται περιγραφή και παρουσίαση του μοντέλου PICO για την αναζήτησης άρθρων σε βάσεις δεδομένων, παρουσιάζονται τα βήματα αναζήτησης καθώς και τρόποι παραμετροποίησης της αναζήτησης.

Στόχοι Ενότητας

Οι φοιτητές με το πέρας της ενότητας θα:

  • Εξοικειωθούν με την αναζήτηση άρθρων σε βάσεις δεδομένων σύμφωνα με το μοντέλο PICO και τα αντίστοιχα βήματα που ακολουθούνται
  • Εφαρμόζουν τρόπους παραμετροποίησης της αναζήτησης που πραγματοποιούν

Λέξεις Κλειδιά

PICO, παραμετροποίηση αναζήτησης

Πραγματοποιείται εισαγωγή στη σύνθεση των αποτελεσμάτων που προέρχονται από τις πρωτογενείς μελέτες που διεξάγονται καθώς και περιγραφή των ειδών των ανασκοπήσεων, αφηγηματικής και συστηματικής. Τέλος αναλύονται τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του κάθε είδους.

Στόχοι Ενότητας

Οι φοιτητές με το πέρας της ενότητας θα:

  • Γνωρίζουν πώς να αξιοποιούν την αφηγηματική και συστηματική ανασκόπηση.
  • Γνωρίζουν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της αφηγηματικής και της συστηματικής ανασκόπησης.

Λέξεις Κλειδιά

Αφηγηματική ανασκόπηση, συστηματική ανασκόπηση

Στην ενότητα αυτή παρουσιάζονται και αναλύονται τα βήματα συγγραφής συστηματικής ανασκόπησης.

Στόχοι Ενότητας

Οι φοιτητές με το πέρας της ενότητας θα:

  • Γνωρίζουν τα βήματα συγγραφής συστηματικής ανασκόπησης.

Λέξεις Κλειδιά

Ερευνητικό ερώτημα, εξαγωγή δεδομένων, αξιολόγηση μελετών, ανάλυση αποτελεσμάτων

Πραγματοποιείται εισαγωγή στα βασικά και διακριτά μέρη μια επιστημονικής εργασίας.

Στόχοι Ενότητας

Οι φοιτητές με το πέρας της ενότητας θα:

  • Γνωρίζουν τα διακριτά μέρη μιας επιστημονικής εργασίας

Λέξεις Κλειδιά

Επιστημονική εργασία

Σκοπός αυτής της ενότητας είναι να περιγράψει με ακρίβεια τον τρόπο με τον οποίο διενεργήθηκε η έρευνα. Πραγματοποιείται αναφορά σε όλα τα απαραίτητα στοιχεία ώστε να μπορεί κάποιος άλλος ερευνητής να αναπαραγάγει την έρευνα αυτή αν χρειαστεί.

Στόχοι Ενότητας

Οι φοιτητές με το πέρας της ενότητας θα:

  • Γνωρίζουν αναλυτικά τα στάδια της διενέργειας έρευνας

Λέξεις Κλειδιά

Μεθοδολογία, δείγμα, μέθοδος συλλογής δεδομένων, σχεδιασμός έρευνας, εργαλεία συλλογής δεδομένων

Η ενότητα αυτή είναι αφιερωμένη στα αποτελέσματα της έρευνας και συγκεκριμένα στους τρόπους παρουσίασης αυτών.

Στόχοι Ενότητας

Οι φοιτητές με το πέρας της ενότητας θα:

  • Γνωρίζουν τρόπους παρουσίασης των αποτελεσμάτων της έρευνας

Λέξεις Κλειδιά

Αποτελέσματα έρευνας

Αναλύονται οι λόγοι και τα οφέλη της χρήσης τυποποιημένης μεθοδολογικής αξιολόγησης των μελετών. Πραγματοποιείται αναφορά στα εργαλεία ελέγχου μεθοδολογικής ποιότητας και βαθμολόγησης των μελετών. Τέλος παρουσιάζονται οι λίστες αξιολόγησης μελετών CONSORT και STROBE.

Στόχοι Ενότητας

Οι φοιτητές με το πέρας της ενότητας θα:

  • Γνωρίζουν πώς να εξασφαλίζουν την ποιότητα των μελετών με τη χρήση τυποποιημένων μορφών μεθοδολογικής αξιολόγησης.
  • Γνωρίζουν πώς να αξιοποιούν τις τυποποιημένες λίστες CONSORT και STROBE.

Λέξεις Κλειδιά

Τυποποιημένες λίστες ελέγχου ποιότητας, CONSORT,  STROBE

Η ενότητα αυτή είναι αφιερωμένη στα πρωτόκολλα. Συγκεκριμένα αναλύονται, οι λόγοι που καθιστούν αναγκαία τη δημιουργία πρωτοκόλλων, ο σκοπός, η δημιουργία, η κατάρτιση πρωτοκόλλων και τέλος οι παράγοντες που επηρεάζουν την επιτυχή εφαρμογή νέων πρωτοκόλλων.

Στόχοι Ενότητας

Οι φοιτητές με το πέρας της ενότητας θα:

  • Γνωρίζουν ποιοι είναι οι λόγοι και οι σκοποί δημιουργία πρωτοκόλλων.
  • Γνωρίζουν πως πραγματοποιείται η δημιουργία και η κατάρτιση πρωτοκόλλων.
  • Γνωρίζουν ποιοι είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν την επιτυχή εφαρμογή νέων πρωτοκόλλων.

Λέξεις Κλειδιά

Πρωτόκολλα, δημιουργία πρωτοκόλλων, εφαρμογή πρωτοκόλλων

Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα
Επίπεδο: A-

Αρ. Επισκέψεων :  2181
Αρ. Προβολών :  22530

Ημερολόγιο

Ανακοινώσεις

  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -