Μέθοδοι Διδασκαλίας στη Νοσηλευτική

Ελένη Ευαγγέλου

Περιγραφή

Αναλύονται οι διαδικασίες  μάθησης και διδασκαλίας. Δίνεται η δυνατότητα απόκτησης δεξιοτήτων σχεδιασμού και εκτέλεσης μιας πρότυπης Διδασκαλίας, στα πλαίσια της Νοσηλευτικής. Οι φοιτητές μέσω της πρότυπης διδασκαλίας  θα μπορούν να  αναλαμβάνουν τον ρόλο του εκπαιδευτικού για την προσέγγιση και εκπαίδευση τόσο των ασθενών, όσο του νοσηλευτικού προσωπικού καθώς και των φοιτητών σε ένα ακαδημαϊκό περιβάλλον.

CC - Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή

Ενότητες

Στην ενότητα αυτή παρουσιάζεται η έννοια της διδασκαλίας, μέθοδοι λειτουργίες και χαρακτηριστικά αυτής. Ακόμη παρουσιάζεται η μάθηση καθώς και τα βασικά χαρακτηριστικά του καλού δασκάλου.

Στόχοι Ενότητας

Με το πέρας της ενότητας οι φοιτητές θα:

  • Κατανοούν  την έννοια της διδασκαλίας και τα χαρακτηριστικά αυτής
  • Αντιλαμβάνονται την έννοια της μάθησης
  • Γνωρίζουν τα βασικά χαρακτηριστικά του καλού δασκάλου

Λέξεις Κλειδιά

Διδασκαλία, μάθηση

Παρουσιάζεται η έννοια της θεωρίας μάθησης. Αναλύονται οι συμπεριφοριστικές θεωρίες μάθησης, οι πρεσβευτές αυτής, ο τρόπος με τον οποίο συντελείται η μάθηση και οι παράγοντες που την επηρεάζουν. Ακολουθούν οι γνωστικές θεωρίες μάθησης, οι ανθρωποκεντρικές θεωρίες και οι επιρροές του κοινωνικού περιβάλλοντος. Παρουσιάζονται ακόμη εφαρμογές των θεωριών μάθησης στη νοσηλευτική εκπαίδευση.

Στόχοι Ενότητας

Με το πέρας της ενότητας οι φοιτητές θα:

  • Κατανοούν την έννοια της θεωρίας μάθησης, τον τρόπο που αυτή συντελείται και τους παράγοντες που την επηρεάζουν
  • Γνωρίζουν συμπεριφοριστικές θεωρίες
  • Γνωρίζουν ανθρωποκεντρικές θεωρίες
  • Γνωρίζουν κονστρουκτιβιστικές θεωρίες
  • Γνωρίζουν τρόπους εφαρμογής των θεωριών μάθησης στη νοσηλευτική εκπαίδευση

Λέξεις Κλειδιά

Θεωρίες μάθησης, συμπεριφορισμός, κονστρουκτιβισμός, νοσηλευτική εκπαίδευση

Αναλύεται η διαδικασία σχεδιασμού μαθήματος προς διδασκαλία, οι παράγοντες που λαμβάνονται υπόψη κατά το σχεδιασμό, τα βήματα προετοιμασίας, τα αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα, οι σκοποί και οι μέθοδοι διδασκαλίας και τέλος τα στάδια της παρουσίασης, της εφαρμογής, της δοκιμασίας και του ελέγχου.

Παρουσιάζεται πρότυπο σχεδίου μαθήματος.

Στόχοι Ενότητας

Με το πέρας της ενότητας οι φοιτητές θα:

  • Κατανοούν τη διαδικασία σχεδιασμού μαθήματος προς διδασκαλία
  • Αντιλαμβάνονται παράγοντες που επηρεάζουν το σχεδιασμό
  • Γνωρίζουν τον τρόπο πραγματοποίησης της παρουσίασης, της εφαρμογής, της δοκιμασίας και του ελέγχου του σχεδιασμού μαθήματος

Λέξεις Κλειδιά

Σχεδιασμός μαθήματος, μαθησιακά αποτελέσματα, παρουσίαση, εφαρμογή, δοκιμασία και έλεγχος, σχέδιο μαθήματος

Παρουσιάζεται η ερωτηματική μέθοδος, οι χρήσεις αυτής, οι κατηγορίες ερωτήσεων και τέλος η ταξινόμηση ερωτήσεων.

Στόχοι Ενότητας

Με το πέρας της ενότητας οι φοιτητές θα:

  • Γνωρίζουν την ερωτηματική μέθοδο και τις χρήσεις αυτής
  • Γνωρίζουν τους τύπους ερωτήσεων, το πώς ταξινομούνται και τις κατηγορίες ερωτήσεων.

Λέξεις Κλειδιά

Ερωτηματική μέθοδος

Αναλύονται οι μορφές, οι σκοποί, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της διάλεξης, οι παράγοντες που επηρεάζουν τη διάλεξη καθώς και η κλίμακα εκτίμησης διάλεξης.

Στόχοι Ενότητας

Με το πέρας της ενότητας οι φοιτητές θα:

  • Γνωρίζουν την έννοια της διάλεξης και τα χαρακτηριστικά αυτής.
  • Γνωρίζουν ποιοι είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν τη διάλεξη.
  • Γνωρίζουν ποια είναι τα κριτήρια εκτίμησης της διάλεξης.

Λέξεις Κλειδιά

Διάλεξη, κλίμακα εκτίμησης διάλεξης

Στην ενότητα αυτή αναλύεται η μέθοδος επίδειξης, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα αυτής, η τεχνική επίδειξης και η αξιολόγηση αυτής.

Στόχοι Ενότητας

Με το πέρας της ενότητας οι φοιτητές θα:

  • Γνωρίζουν την τεχνική επίδειξης και τα χαρακτηριστικά αυτής

Λέξεις Κλειδιά

Τεχνική επίδειξης

Περιγράφεται η διδασκαλία με ομάδες, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα αυτής, τεχνικές και μορφές συζήτησης. Αναλύεται ο ρόλος του δασκάλου και ο ρόλος των μαθητών, η δυναμική της συζήτησης και η αξιολόγηση αυτής.

Στόχοι Ενότητας

Με το πέρας της ενότητας οι φοιτητές θα:

  • Γνωρίζουν πως πραγματοποιείται η διδασκαλία σε ομάδες
  • Γνωρίζουν ποια είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της διδασκαλίας σε ομάδες
  • Αντιλαμβάνονται ποια είναι η δυναμική της συζήτησης και πως αυτή αξιολογείται

Λέξεις Κλειδιά

Διδασκαλία σε ομάδες, δυναμική της συζήτησης

Περιγράφεται ο ρόλος τον εποπτικών μέσων στη διαδικασία της μάθησης και στη μεγιστοποίηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων.

Στόχοι Ενότητας

Με το πέρας της ενότητας οι φοιτητές θα:

Κατανοούν το ρόλο των εποπτικών μέσων στη διαδικασία της μάθησης και στη μεγιστοποίηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων

Λέξεις Κλειδιά

Εποπτικά μέσα εκπαίδευσης

Στην ενότητα αυτή γίνεται σύνδεση της διδασκαλία με τον κλινικό χώρο. Παρουσιάζεται το κλινικό περιβάλλον και η κλινική εκπαίδευση.

Στόχοι Ενότητας

Με το πέρας της ενότητας οι φοιτητές θα:

  • Γνωρίζουν μεθόδους και μοντέλα κλινικής εκπαίδευσης

Λέξεις Κλειδιά

Κλινικό περιβάλλον, κλινική εκπαίδευση

Παρουσιάζονται οι έννοιες της προαγωγής υγείας και της αγωγής υγείας και η νοσηλευτική διεργασία και η διεργασία της μάθησης

Στόχοι Ενότητας

Με το πέρας της ενότητας οι φοιτητές θα:

  • Κατανοούν τις έννοιες της αγωγής υγείας και της προαγωγής υγείας
  • Γνωρίζουν πως πραγματοποιείται η διεργασία της μάθησης σε συνάρτηση με τη διεργασία της νοσηλευτικής διεργασίας

Λέξεις Κλειδιά

Προαγωγή υγείας, αγωγή υγείας, νοσηλευτική διεργασία, διεργασία μάθησης

Περιγράφεται η διαδικασία αξιολόγησης της μάθησης, τα χαρακτηριστικά αυτής, είδη και τύποι αξιολόγησης καθώς και γενικοί κανόνες.

Στόχοι Ενότητας

Με το πέρας της ενότητας οι φοιτητές θα:

  • Γνωρίζουν πως πραγματοποιείται η αξιολόγηση της μάθησης και ποια είναι τα χαρακτηριστικά της
  • Γνωρίζουν γενικούς κανόνες που εφαρμόζονται κατά την αξιολόγηση της μάθησης
  • Γνωρίζουν τύπους και είδη αξιολόγησης

Λέξεις Κλειδιά

Αξιολόγηση μάθησης

Περιγράφεται πως επιτυγχάνεται η διασπορά και μετάδοση της νοσηλευτικής έρευνας και γνώσης μέσω επιστημονικών εκδηλώσεων και επιστημονικών εργασιών.

Στόχοι Ενότητας

Με το πέρας της ενότητας οι φοιτητές θα:

  • Γνωρίζουν ποιες είναι οι μορφές των επιστημονικών εκδηλώσεων και βασικά χαρακτηριστικά αυτών
  • Γνωρίζουν τα βασικά είδη επιστημονικών εργασιών και τα χαρακτηριστικά αυτών

Λέξεις Κλειδιά

Νοσηλευτική εκπαίδευση, επιστημονική εκδήλωση, επιστημονική εργασία

Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα
Επίπεδο: A-

Αρ. Επισκέψεων :  6378
Αρ. Προβολών :  31562

Ημερολόγιο

Ανακοινώσεις

  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -