Αναπτυξιακή ψυχοπαθολογία

Ευθύμιος Κάκουρος

Περιγραφή

  • Η έννοια του φυσιολογικού και του παθολογικού στην ανθρώπινη συμπεριφορά.
  • Η αναπτυξιακή προσέγγιση στην ψυχοπαθολογία -βασικές αρχές.
  • Συστήµατα ταξινόµησης των διαταραχών συμπεριφοράς.
  • Η αιτιολογία της προβληµατικής  συμπεριφοράς. (Η συµβολή οργανικών και περιβαλλοντικών επιδράσεων στην παθογένεση των διαταραχών συµπεριφοράς).
  • Η γνωσιακή-συµπεριφορική προσέγγιση στην ψυχοπαθολογία και η συµβολή της ψυχανάλυσης στην κατανόηση και αντιµετώπιση των διαταραχών συµπεριφοράς.
  • Περιπτώσεις παιδιών µε περισσότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν διαταραχές συµπεριφοράς. Πρόληψη.
  • Θεραπευτικές προσεγγίσεις στην Αναπτυξιακή Ψυχοπαθολογία.
  • Αντικοινωνική συµπεριφορά, (αίτια, η επίδραση της τιµωρίας και της αµοιβής στον έλεγχο της αντικοινωνικής συµπεριφοράς).
  • ∆ιαταραχή Προκλητικής Εναντίωσης
  • ∆ιαταραχή Διαγωγής. (Επιδηµιολογία, συννοσηρότητα, η αναπτυξιακή πορεία των διαταραχών διαγωγής.)
  • ∆ιαταραχές ∆ιατροφής (αναπτυξιακό µοντέλο, αίτια, αντιµετώπιση)
  • ∆ιαταραχές απέκκρισης (αίτια, αντιµετώπιση)
  • Τραυλισµός (επιδηµιολογία, θεωρητικές και θεραπευτικές προσεγγίσεις)
  • ∆ιαταραχή Ελλειµµατικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα (∆ΕΠ-Υ). Η αναπτυξιακή πορεία του παιδιού µε ∆ΕΠ-Υ.
  • Διαταραχές Άγχους (Το ιστορικό ερµηνείας και θεραπευτικής αντιµετώπισης των νευρωσικών εκδηλώσεων στα παιδιά).
  • Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (επιδηµιολογία, θεωρητικές και θεραπευτικές προσεγγίσεις)
  • Νοητική καθυστέρηση (διάγνωση, αιτιολογία, ταξινόµηση, δυνατότητες παιδιών µε νοητική καθυστέρηση).

Λέξεις Κλειδιά: Διαταραχές συμπεριφοράς, ΔΑΦ, ΔΕΠ-Υ, Αναπτυξιακή Ψυχοπαθολογία, Συστήματα Ταξινόμησης, Διαταραχές Απέκκρισης, Διαταραχές Άγχους

Θεματικές Ενότητες

Αντικείμενο αναπτυξιακής ψυχοπαθολογίας,  η διάγνωση στην ψυχοθεραπεία, η έρευνα στην ψυχοπαθολογία

Στόχοι Ενότητας

Να κατανοήσει ο φοιτητής την έννοια του φυσιολογικού και της απόκλισης από αυτό, τη σημασία της διάγνωσης και το ρόλο της έρευνας στην ψυχοπαθολογία

 

Λέξεις Κλειδιά

Συννοσηρότητα, επιγένεση, ΔΕΠ-Υ

Χρησιμότητα ταξινόμησης των διαταραχών συμπεριφοράς, ταξινόμηση ψυχικών διαταραχών διαχρονικά, συστήματα ταξινόμησης DSM και ICD, κριτική των συστημάτων  ταξινόμησης

 

Στόχοι Ενότητας

Να γνωρίζει ο φοιτητής:

  • Τη χρησιμότητα των συστημάτων ταξινόμησης
  • Τα ισχύοντα συστήματα ταξινόμησης
  • Τις αδυναμίες των συστημάτων ταξινόμησης

 

Λέξεις Κλειδιά

DSM, ICD

Πορεία γλωσσικής ανάπτυξης, τι προκαλεί τα προβλήματα ομιλίας και πότε απευθυνόμαστε σε ειδικό

 

Στόχοι Ενότητας

Να κατανοήσει ο φοιτητής:  

  • Την τυπική πορεία γλωσσικής ανάπτυξης
  • Να μπορεί να κατανοήσει πότε ένα παιδί έχει προβλήματα ομιλίας
  • Να κατανοήσει τα πιθανά αίτια των προβλημάτων ομιλίας

 

Λέξεις Κλειδιά

Φωνολογία, λεξιλόγιο, γραμματική, μορφήματα, σύνταξη, πραγματολογία, διαταραχές αυτιστικού φάσματος, λογοπεδικός, αναπτυξιολόγος

Διαταραχές σίτισης και πρόσληψης τροφής, παιδική παχυσαρκία, ορισμός, μεθοδολογικά προβλήματα στην έρευνα, Δείκτης Μάζας Σώματος, αιτιολογία παχυσαρκίας, αντιμετώπιση παχυσαρκίας

Στόχοι Ενότητας

Να γνωρίζει ο φοιτητής

  • Την αιτιολογία της παιδικής παχυσαρκίας
  • Τους τρόπους αντιμετώπισης της παιδικής παχυσαρκίας

 

Λέξεις Κλειδιά

Ψυχογενής βουλιμία, ψυχογενής ανορεξία, δείκτης μάζας σώματος (ΔΜΣ)

Έλεγχος σφικτήρων, ενούρηση, εγκόπριση, αιτιολογία διαταραχών απέκκρισης, αντιμετώπιση διαταραχών απέκκρισης

 

Στόχοι Ενότητας

Να κατανοήσει ο φοιτητής:

  • Τις διαταραχές απέκκρισης
  • Την αιτιολογία και τους τρόπους αντιμετώπισης

 

Λέξεις Κλειδιά

Ενούρηση, εγκόπριση

Άγχος και διαταραχές, ταξινόμηση διαταραχών άγχους, γενικά χαρακτηριστικά,

 

Στόχοι Ενότητας

Να κατανοήσει ο φοιτητής:

  • τις διαταραχές άγχους,
  • την ταξινόμηση των διαταραχών και τα βασικά χαρακτηριστικά τους

 

Λέξεις Κλειδιά

Άγχος αποχωρισμού, φοβίες, εκλεκτική αλαλία, αγοραφοβία, διαταραχή πανικού, ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή

Ορισμός, συμπτώματα, δευτερογενή προβλήματα, αναπτυξιακή πορεία παιδιών με ΔΕΠ-Υ, η έκβαση της ΔΕΠ-Υ, αιτιολογία, διάγνωση, αντιμετώπιση της ΔΕΠ-Υ

 

Στόχοι Ενότητας

Να κατανοήσει ο φοιτητής:

  • Τα συμπτώματα, την αιτιολογία, τον τρόπο διάγνωσης και αντιμετώπισης της ΔΕΠ-Υ

 

Λέξεις Κλειδιά

ΔΕΠ-Υ, υπερκινητικότητα, παρορμητικότητα, απροσεξία, μαθησιακές δυσκολίες

Κατάθλιψη, πιθανά αίτια, συνοδά προβλήματα, θεραπευτική αντιμετώπιση

 

Στόχοι Ενότητας

Να κατανοήσει ο φοιτητής:

  • Τα αίτια, τα συνοδά προβλήματα και τον τρόπο αντιμετώπισης της κατάθλιψης

 

Λέξεις Κλειδιά

Κατάθλιψη, γνωσιακή προσέγγιση, δυσθυμική διαταραχή, διπολική διαταραχή

Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα

Ημερολόγιο

Ανακοινώσεις

  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -