Εισαγωγή στην ψυχολογία (Θ)
Πληροφορίες
Περιεχόμενο μαθήματος
- Εισαγωγικά
- Θεωρητικές προσεγγίσεις της ψυχολογίας: 1. Ψυχαναλυτική προσέγγιση
- Θεωρητικές προσεγγίσεις της ψυχολογίας: 2. Συμπεριφοριστική και άλλες προσεγγίσεις
- Ερευνητικές μέθοδοι της ψυχολογίας
- Παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξη του ανθρώπου
- Η αισθητηριακή αντίληψη του εξωτερικού κόσμου
- Η γνωστική λειτουργία της προσοχής
- Η διαδικασία της μάθησης (Μέρος 1ο)
- Η διαδικασία της μάθησης (Μέρος 2ο)
- Συναισθήματα και συναισθηματική νοημοσύνη
Μαθησιακοί στόχοι
Σκοπός του μαθήματος είναι να εξοικειωθούν οι φοιτητές με το αντικείμενο της επιστήμης της ψυχολογίας και τις βασικές ψυχολογικές έννοιες και να συλλάβουν τη δυναμική φύση της σύγχρονης ψυχολογίας έτσι ώστε να κατανοήσουν:
α) τα βασικά ερωτήματα τα οποία απασχολούν την επιστήμη της ψυχολογίας σήμερα
β) τις βασικές αρχές, μεθόδους και θεωρητικές προσεγγίσεις της ψυχολογίας
γ) τις βασικές γνωστικές λειτουργίες όπως είναι η αντίληψη και η προσοχή, καθώς και τη διαδικασία της μάθησης
δ) το ρόλο των συναισθημάτων και της συναισθηματικής νοημοσύνης στη διαμόρφωση της ανθρώπινης συμπεριφοράς
Επιπλέον συνιστώμενη βιβλιογραφία και υλικό προς μελέτη
Ελληνική
- Δαφέρμος, Μ. (2010). Το ιστορικό γίγνεσθαι της ψυχολογίας. Αθήνα: Gutenberg.
- Κολιάδης. Ε. (2007). Θεωρίες μάθησης και εκπαιδευτική πράξη. Αθήνα: Aυτοέκδοση.
- Κομίλη, Α., & Σίμος, Π. (2003). Μέθοδοι έρευνας στην ψυχολογία και τη γνωστική νευροεπιστήμη. Αθήνα: Παπαζήσης.
- Μέλλον, Ρ. (2013). Ψυχολογία της συμπεριφοράς. Αθήνα: Πεδίο.
- Μπαμπλέκου, Ζ. (2003). Ανάπτυξη της μνήμης. Αθήνα: Gutenberg.
- Πλατσίδου, Μ. (2010). Συναισθηματική νοημοσύνη. Αθήνα: Gutenberg.
Ξένη
- Bell, V., Costandi, M., κ.ά. (2011). 50 ψυχολογικές θεωρίες που επηρέασαν την ανθρωπότητα. Αθήνα: Κλειδάριθμος.
- Brennan, J.F. (2009). Ψυχολογία: Ιστορία και συστήματα (Μετ. Κ. Παπάζογλου, επιμ. Π. Κορδούτης). Αθήνα: Πεδίο.
- Cassells, Α. (1995). Μνήμη και λήθη (Επιμ. Α. Κωσταρίδου-Ευκλείδη). Αθήνα: Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα.
- Cassells, A. & Green, P. (1995). Αντίληψη (Επιμ. Α. Κωσταρίδου-Ευκλείδη). Αθήνα: Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα.
- Freud, S. (1917, 2000). Εισαγωγή στην ψυχανάλυση. (Μετ. Δ. Κωστελένος). Αθήνα: Δαμιανός
- Goleman, D. (1995). H συναισθηματική νοημοσύνη. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
- Hayes, N. (1994). Εισαγωγή στις γνωστικές λειτουργίες (Επιμ. Α. Κωσταρίδου-Ευκλείδη). Αθήνα: Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα.
- Hayes, N. (2011). Εισαγωγή στην ψυχολογία. Αθήνα: Πεδίο.
- Hoch. R. (2009). 40 μελέτες που άλλαξαν την ψυχολογία. (Επιμ. Φ. Καργόπουλος). Αθήνα: Τόπος.
- Reddy, P. (1995). Προσοχή και μαθησιακές δεξιότητες. (Επιμ. Α. Κωσταρίδου-Ευκλείδη). Αθήνα: Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα.
- Skinner, B. (2013). Περί συμπεριφορισμού (Μετ. Ρ. Μέλλον). Αθήνα: Πεδίο.
Προαπαιτούμενα
Δεν απαιτούνται
Διδάσκοντες
Προτεινόμενα συγγράμματα
- Schacter, D.L., Gilbert, D.T., & Wegner, D.M.. (2012). Ψυχολογία (Επιμ. Σ. Βοσνιάδου). Αθήνα: Gutenberg.
- Atkinson, R., Atkinson, R., & Smith, E. (2003). Εισαγωγή στην ψυχολογία του Hilgard. Αθήνα: Παπαζήσης.
- Βοσνιάδου, Σ., Νασιάκου, Μ., Χαντζή, Α., Φατούρου-Χαρίτου, Μ. (2011). Εισαγωγή στην Ψυχολογία. Αθήνα: Gutenberg.