Περιεχόμενα Μαθήματος/ Ενότητες

Περιεχόμενο μαθήματος

  1. Εισαγωγή
  2. Η Ιστορία της θεματικής οργάνωσης
  3. Θεματική Πρόσβαση
  4. Η θεματική επεξεργασία των απεικονιστικών τεκμηρίων
  5. Θεματική επεξεργασία: Θεωρία και πράξη Μέρος 1ο
  6. Θεματική επεξεργασία: Θεωρία και πράξη Μέρος 1ο
  7. Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης Μέρος 1ο
  8. Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης Μέρος 2ο
  9. Κατασκευή θησαυρού: Εφαρμογές
  10. Κατασκευή θησαυρού: Ασκήσεις
  11. Οντολογίες
  12. Οντολογίες: Εφαρμογές και Ασκήσεις
  13. Ταξινομίες και Folksonomies

Μαθησιακοί Στόχοι Μαθήματος

Μαθησιακοί στόχοι

Να κατανοήσουν οι φοιτητές τη σπουδαιότητα και την αναγκαιότητα της θεματικής πρόσβασης στην πληροφορία

  • Να εξοικειωθούν οι φοιτητές με τις τεχνικές της θεματικής ανάλυσης και τη δημιουργία θεματικής πρόσβασης στα τεκμήρια.
  • Να αποκτήσουν γνώσεις που να τους επιτρέπουν τη συστηματική ανάλυση του θεματικού περιεχομένου των τεκμηρίων και να προσδιορίζουν τους ανάλογους περιγραφείς. Να προβαίνουν στην απόδοσή τους με το καταλληλότερο κάθε φορά οργανωτικό/ συνδετικό σύστημα.
  • Να εξοικειωθούν οι φοιτητές με τις εφαρμογές της θεματικής πρόσβασης στα συστήματα πληροφόρησης.
  • Να μάθουν τις τεχνικές δημιουργίας μονόγλωσσων και πολύγλωσσων θησαυρών ορολογίας, να είναι σε θέση να δημιουργούν αυτοματοποιημένους θησαυρούς.
  • Να γνωρίσουν τους σημαντικότερους διεθνείς θησαυρούς επιστημονικής ορολογίας και να εξοικειωθούν με τη χρήση τους κατά την ευρετηρίαση και αναζήτηση πληροφοριών από αυτοματοποιημένα συστήματα.

Προαπαιτούμενα

Προαπαιτούμενα

Δεν είναι διαθέσιμα

Επιπλέον συνιστώμενη βιβλιογραφία και υλικό προς μελέτη

Βιβλιογραφία

  • Αριστοτελικός Όμιλος Αθηνών, http://www.aoa.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=28&Itemid=62, (Ανακτήθηκε 29 Σεπτεμβρίου 2012).
  • Αριστοτέλης. http://el.wikipedia.org/wiki/Αριστοτέλης/ (Ανακτήθηκε 29 Σεπτεμβρίου 2012).
  • Αριστοτέλης.http://www.mikrosapoplous.gr/dl/dlhtml#aristotelis παρ. 22-27. (Aνακτήθηκε 29 Σεπτεμβρίου 2012).
  • Bliss, H. (1929) Bibliographic Classification, 1929, p. 16
  • Boyne, Roy (2006). “Classification” Theory, Culture & Society. (SAGE Publications,
  • London, Thousand Oaks, CA and New Delhi) Vol. 23(2–3): 21–50. DOI: 10.1177/0263276406062529.
  • Broughton, Vanda (2008). “Henry Evelyn Bliss: the other immortal, or a prophet without honour?” Journal of Librarianship and Information Science 2008 40: 45. DOI: 10.1177/0961000607086620.
  • Guthrie, Lawrence Simpson II. (2003) “Monastic Cataloging and Classification and the Beginnings of “Class B”at The Library of Congress” Cataloging & Classification Quarterly Vol. 35, No.3/4, 2003, pp. 447-465.
  • Hjørland, Birger (2011). “Is classification necessary after Google?” Journal of Documentation, vol. 68 No. 3, 2012, pp. 299-312. DOI 10.1108/00220411211225557.
  • Jacob, Christian (1997). “The Library and the Book: Forms of Alexandrian Encyclopedism”, Diogenes 178, 45:2(Summer1997):63-82.
  • Labarrière, Jean-Louis (1997). “The Articulation and Hierarchy of Knowledge in Aristotle’s Thought” Diogenes 178 vol. 45:2, Summer 1997, p. 23- 31. London, Thousand Oaks, CA and New Delhi. Vol. 23(2–3): 21–50. DOI: 10.1177/0263276406062529.
  • Melvil Dewey. http://www.oclc.org/dewey/resources/biography/ (Ανακτήθηκε 30 Σεπτεμβρίου 2012).
  • Salton, G. (1996). “Letter to the editor. A new horizon for information science”, Journal of the American Journal for Information Science, Vol. 47 No. 4, p. 333.
  • Scrivner, B. (1980) “Carolingian Monastic Library Catalogs and Medieval Classification of Knowledge”, Journal of Library History, vol. 15:4 (Fall1980):440 http://www.jstor.org/stable/25541140. (Ανακτήθηκε 29 Σεπτεμβρίου 2012).
  • Sparck Jones, K. (2005), “Revisiting classification for retrieval”, Journal of Documentation, Vol. 61 No. 5, pp. 598-601.

Προτεινόμενα συγγράμματα

Προτεινόμενα συγγράμματα

Δεν υπάρχουν προτεινόμενα συγγράμματα