Αρχιτεκτονική Εσωτερικών Χώρων σε Παραδοσιακά Κελύφη: Κατασκευαστικές λογικές.

Αρχιτεκτονική Εσωτερικού Χώρου σε Παραδοσιακά Κελύφη: Κατασκευαστικές λογικές

Εισαγωγή: Μια γενική τοποθέτηση για τις ερωτήσεις αυτοαξιολόγησης

Οι ερωτήσεις αυτοαξιολόγησης που ακολουθούν δεν αποτελούν ένα διαγώνισμα αποστήθισης των πληροφοριών που αποκτήθηκαν κατά την διάρκεια των σεμιναρίων. Βασική επιδίωξη του μαθήματος είναι η ανάπτυξη ενός ευρύτερου προβληματισμού για τον τρόπο με τον οποίο η κατασκευαστική λογική στους παραδοσιακούς οικισμούς και στα νεοκλασικά κτίρια συνδέεται με έννοιες όπως η πολιτιστική κληρονομιά, η ιστορικότητα, η τέχνη, η τεχνική και η τεχνολογία. Έτσι η ακριβής και σχολαστική κάλυψη ολόκληρου του φάσματος των κατασκευαστικών λογικών δεν αποτελεί τον κύριο σκοπό του μαθήματος. Αντιθέτως, μαζί με την θεμελίωση ορισμένων βασικών γνώσεων, αυτό που ζητείται είναι η καλλιέργεια μιας αντίληψης που συνδέει τις κατασκευαστικές λογικές με τον τόπο, την κοινωνική οργάνωση και την ιστορική συγκυρία, μέσα στο πέρασμα του χρόνου.

Τούτο το τεστ μπορεί να εκληφθεί και σαν ένα τελευταίο μάθημα επανάληψης πάνω στα βασικά σημεία της κάθε παρουσίασης. Οι απαντήσεις ζητούν τόσο την θεμελιωμένη γνώση όσο και την κριτική αντίληψη του ερωτώμενου. Ωστόσο, περισσότερο από οτιδήποτε, ζητούν να εξασφαλίσουν ότι ο συμμετέχων θα πάρει μαζί του μια σειρά από βασικές έννοιες προτού αφήσει το μάθημα πίσω.

Ερώτηση 1 (Πολλαπλής Επιλογής (Πολλαπλές Απαντήσεις) — 2 βαθμοί) 

Ποια είναι η διαφορά ανάμεσα στο μνημείο και την λαϊκή παραδοσιακή αρχιτεκτονική; Ποια είναι η αξία του καθενός από αυτά υπό το πρίσμα της διαφύλαξης της πολιτιστικής μας κληρονομιάς; Απαντήστε ποιες από τις παρακάτω προτάσεις είναι σωστές.

Ερώτηση 2 (Πολλαπλής Επιλογής (Πολλαπλές Απαντήσεις) — 4 βαθμοί) 

Τι είναι το χαγιάτι και τι είναι το σαχνισί; Μορφή, λειτουργικός ρόλος και τρόπος κατασκευής. Απαντήστε ποιες από τις παρακάτω προτάσεις είναι σωστές.

Ερώτηση 3 (Πολλαπλής Επιλογής (Πολλαπλές Απαντήσεις) — 2 βαθμοί) 

Ποιο είναι το βασικό δομικό και μορφολογικό στοιχείο / γνώρισμα που ξεχωρίζει τα σπίτια της νησιωτικής Ελλάδας από εκείνα της υπόλοιπης ηπειρωτικής; Ποιος είναι ο βασικότερος παράγοντας για την κατασκευή του; Απαντήστε ποιες από τις παρακάτω προτάσεις είναι σωστές.

Ερώτηση 4 (Πολλαπλής Επιλογής (Πολλαπλές Απαντήσεις) — 4 βαθμοί) 

Ποιος είναι ο συνηθέστερος τρόπος κατασκευής των πύργων στην Μάνη; Ποιος είναι ο τρόπος κατασκευής των περιμετρικών τοίχων, ποιος ο τρόπος κατασκευής των πατωμάτων, μεταξύ ανωγιού και κατωγιού και μεταξύ δύο διαφορετικών επιπέδων της ίδιας λειτουργικής ενότητας (ανώι ή κατώι), και ποιος ο τρόπος στέγασης στην οροφή των πύργων; Απαντήστε ποιες από τις παρακάτω προτάσεις είναι σωστές.

Ερώτηση 5 (Πολλαπλής Επιλογής (Πολλαπλές Απαντήσεις) — 4 βαθμοί) 

Ποιες είναι οι κυριότερες βλαπτικές και μη αναστρέψιμες παρεμβάσεις που μπορεί κανείς να κάνει κατά την αποκατάσταση και επανάχρηση ενός νεοκλασικού κτιρίου; Απαντήστε ποιες από τις παρακάτω προτάσεις είναι σωστές. Οι κυριότερες βλαπτικές και μη αναστρέψιμες παρεμβάσεις είναι:

Ερώτηση 6 (Πολλαπλής Επιλογής (Πολλαπλές Απαντήσεις) — 2 βαθμοί) 

Περιγράψτε την συνθετική λογική των διακοσμητικών μορφών του Νεοκλασικισμού, εξηγώντας της σχέση μεταξύ του «όλου» και του «μέρους». Σε ποιο βαθμό μιλάμε για αυτοτελείς συνθέσεις και σε ποιο βαθμό μιλάμε για συνθέσεις που είναι εξαρτημένες από μεγαλύτερα σύνολα; Απαντήστε ποιες από τις παρακάτω προτάσεις είναι σωστές.

Ερώτηση 7 (Πολλαπλής Επιλογής (Πολλαπλές Απαντήσεις) — 2 βαθμοί) 

Σε τι έγκειται η διαφορά μεταξύ των προκατασκευασμένων στοιχείων ενός νεοκλασικού σπιτιού και των επίπλαστων; Απαντήστε ποιες από τις παρακάτω προτάσεις είναι σωστές.

Ερώτηση 8 (Πολλαπλής Επιλογής (Πολλαπλές Απαντήσεις) — 4 βαθμοί) 

Περιγράψτε την διαφορά μεταξύ «γερμανικού» και «γαλλικού» τύπου παραθύρου και παντζουριού. Ποιο λειτουργικό/πρακτικό όφελος φέρνει η αλλαγή από το πρώτο στο δεύτερο; Απαντήστε ποιες από τις παρακάτω προτάσεις είναι σωστές.