1. Management – Ιστορική αναδρομή

Στην ενότητα αυτή πραγματοποιείται ιστορική αναδρομή στην επιστήμη της διοίκησης, γενική εισαγωγή στο management, αναφορά στη διαχείριση αλλαγών και καινοτομιών στο χώρο της εργασίας, αναλύεται η οργανωτική δομή των υπηρεσιών υγείας. Παρουσιάζεται η διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, η επικοινωνία, η διαχείριση συγκρούσεων και η διαπραγμάτευση, η διαδικασία διεύθυνσης, αναλύονται οι έννοιες της παρακίνησης, της ηγεσίας, περιγράφεται η μεθοδολογία λήψης απόφασης. Τέλος γίνεται αναφορά στον έλεγχο και στην αξιολόγηση της απόδοσης, στην διοίκηση ολικής ποιότητας, στη διαχείριση χρόνου καθώς και στη σχέση marketing και νοσηλευτικής.

Στόχοι Ενότητας

  • Να γνωρίζει την ιστορία της επιστήμης της διοίκησης
  • Να γνωρίζει βασικές έννοιες που αφορούν το management
  • Να κατανοεί την οργανωτική δομή των υπηρεσιών υγείας
  • Να γνωρίζει βασικές έννοιες που αφορούν την επικοινωνία όπως τη διαχείριση συγκρούσεων και τη διαπραγμάτευση
  • Να κατανοεί τις έννοιες της παρακίνησης και της ηγεσίας
  • Να γνωρίζει τη μεθοδολογία στη λήψη αποφάσεων
  • Να γνωρίζει πως γίνεται αξιολόγηση της απόδοσης
  • Να γνωρίζει τι σημαίνει διοίκηση ολικής ποιότητας και διαχείριση χρόνου
  • Να γνωρίζει ποια η σχέση marketing και νοσηλευτικής

Λέξεις Κλειδιά

Διοίκηση, management, διαχείριση συγκρούσεων, διαπραγμάτευση, παρακίνηση, ηγεσία, διοίκηση ολικής ποιότητας, marketing