Η διαδικασία της μάθησης (Μέρος 1ο)

Στην ενότητα αυτή ορίζεται αρχικά η έννοια της μάθησης και παρουσιάζεται αναλυτικά η θεωρία της κλασικής εξαρτημένης μάθησης μέσα από τα πειράματα του Pavlov. Επίσης αναφέρονται οι εφαρμογές της θεωρίας αυτής σε ποικίλους τομείς της ψυχολογίας. Στη συνέχεια, παρουσιάζεται αναλυτικά η θεωρία της συντελεστικής εξαρτημένης μάθησης, μέσα από τα πειράματα του Thorndike, του Skinner και του Watson.

 

Στόχοι Ενότητας

Βασικός στόχος της ενότητας αυτής είναι η κατανόηση της γενικότερης έννοιας της μάθησης και η εξοικείωση με τα βασικά πειράματα του συμπεριφορισμού σχετικά με το θέμα αυτό και με τις δύο θεμελιώδεις θεωρίες της κλασικής και της συντελεστικής εξαρτημένης μάθησης.

 

Λέξεις Κλειδιά

Κλασική εξαρτημένη μάθηση, συντελεστική εξαρτημένη μάθηση, συνεξάρτηση, απόσβεση, αυθόρμητη ανάκτηση, γενίκευση ερεθίσματος, διάκριση ερεθίσματος,  ενίσχυση, Pavlov, Watson, Thorndike, Skinner