Η διαδικασία της μάθησης (Μέρος 2ο)

Στην ενότητα αυτή περιγράφονται αρχικά οι πιθανές συνέπειες της ανθρώπινης συμπεριφοράς και ο ρόλος τους στην εκ νέου διαμόρφωσή τους στα πλαίσια των θεωριών του συμπεριφορισμού. Επίσης εξηγούνται τόσο τα είδη της ενίσχυσης όσο και τα είδη της τιμωρίας. Τέλος, παρουσιάζονται δύο ακόμη κλασικές θεωρίες μάθησης και τα αντίστοιχα πειράματα που τις θεμελίωσαν, η θεωρία της κοινωνικής μάθησης του Α. Bandura και η θεωρία της ενορατικής μάθησης του W. Koehler. Τέλος, γίνεται αναφορά στο ρόλο των βιολογικών παραγόντων στη μάθηση.

 

Στόχοι Ενότητας

Βασικός στόχος της ενότητας αυτής είναι η κατανόηση ορισμένων βασικών εννοιών των συμπεριφοριστικών θεωριών μάθησης, όπως η ενίσχυση και η τιμωρία και η εξοικείωση με τις βασικές αρχές των θεωριών της κοινωνικής και της ενορατικής μάθησης.

 

Λέξεις Κλειδιά

Ενίσχυση, τιμωρία, κοινωνική μάθηση, μίμηση, ενορατική μάθηση, Bandura, Koehler