5. Η γνωστική και γλωσσική ανάπτυξη του βρέφους

Στην ενότητα αυτή αναδεικνύεται η κρισιμότητα της βρεφικής ηλικίας για τη γνωστική και γλωσσική ανάπτυξη του ανθρώπου. Περιγράφονται τα χαρακτηριστικά της αισθησιοκινητικής περιόδου, σύμφωνα με τη θεωρία του J. Piaget. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην κατάκτηση της «μονιμότητας του αντικειμένου». Μελετώνται επίσης η αντίληψη του βάθους και η αντίληψη των προσώπων. Όσον αφορά στη γλωσσική ανάπτυξη, περιγράφονται τα βασικά στάδιά της από τη γέννηση μέχρι τα 2,5 έτη, καθώς και οι ανησυχητικές ενδείξεις, οι οποίες θα πρέπει να οδηγήσουν στην αναπτυξιακή αξιολόγηση του βρέφους από κάποιον ειδικό.

Στόχοι Ενότητας

Βασικός στόχος της ενότητας αυτής είναι η απόκτηση γνώσης των βασικών σταδίων που διέρχεται η γνωστική και γλωσσική ανάπτυξη των βρεφών καθώς και η κατανόηση των ενδείξεων απόκλισης από τη φυσιολογική γνωστική και γλωσσική ανάπτυξη.

Λέξεις Κλειδιά

Γνωστική ανάπτυξη, Piaget, αισθησιοκινητική περίοδος, μονιμότητα αντικειμένου, αντίληψη βάθους, πείραμα «οπτικού γκρεμού», γλωσσική ανάπτυξη, βάβισμα, ψευδοδιάλογοι, τηλεγραφικός λόγος