Περιεχόμενο μαθήματος

Περιεχόμενο μαθήματος

  1. Σκοπός και περίγραμμα Μαθήματος
  2. Ιστορική Αναδρομή και Φυσικοθεραπεία
  3. Κοινωνική Διάσταση της Υγείας
  4. Ιατρικό Απόρρητο
  5. Βιοηθικές αρχές στην Έρευνα
  6. Ιδιαιτερότητες των επαγγελμάτων υγείας
  7. Οι αντιλήψεις & ο ρόλος εργασίας των επιστημόνων υγείας στο νοσοκομείο Πατησίων
  8. Η ποιότητα στις Υπηρεσίες Υγείας – Ανθρώπινο Δυναμικό
  9. Η φυσικοθεραπεία ως επάγγελμα υγείας
  10. Χώροι εργασίας νομικά κατοχυρωμένοι
  11. Κριτήρια επιλογής υποψηφίων επιστημών υγείας
  12. Πρωτόκολλα συνεργασίας επιστημόνων υγείας
  13. Κοινωνικοοικονομικοί παράγοντες ανισοτήτων υγείας στην ασφαλιστική κάλυψη της Φυσικοθεραπείας

Μαθησιακοί στόχοι

Μαθησιακοί στόχοι

Μετά το τέλος του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση:

  • Να κατανοήσουν την ανάγκη καλής γνώσης των αρχών δεοντολογίας.
  • Να αναπτύξουν βασικές ικανότητες στην αξιολόγηση και στα κριτήρια επιλογής κατά
  • την ανάδειξη διλλημάτων βιοηθικής.
  • Να αναπτύξουν την κριτική σκέψη που χρειάζεται για την αντιμετώπιση των σύγχρονων προβληματισμών που αφορούν την κοινωνιολογική διάσταση του επαγγέλματος.
  • Να γνωρίζουν τους κανόνες βιοηθικής και δεοντολογίας που ισχύουν σε εθνικό και διεθνές επίπεδο για την εφαρμογή της επιστήμης της φυσικοθεραπείας σε όλα τα επίπεδα φροντίδας υγείας και σε σχέση με τις άλλες επιστήμες υγείας.

Να αναπτύξουν βασικές ικανότητες στην επικοινωνία με τους ασθενείς ώστε να καθοδηγούν αυτούς με επιστημονικές και διαλεκτικές μεθόδους στην λήψη απόφασης της θεραπείας με ενεργητική συμμετοχή και οικειοθελή συναίνεση.

Προαπαιτούμενα

Προαπαιτούμενα

Δεν είναι διαθέσιμα

Επιπλέον συνιστώμενη βιβλιογραφία και υλικό προς μελέτη

Βιβλιογραφία

  1. M.Kuczewski & R.Polansky, ΒΙΟΗΘΙΚΗ-ΑΡΧΑΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΕ ΣΥΧΓΡΟΝΟΥΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΥΣ, εκ.Τραυλός, Αθήνα 2007.
  2. Gregory, ΕΥΡΗΚΑ, εκ, UNIVERSITY STUDIO PRESS, Θεσσαλονίκη 2007.

Προτεινόμενα συγγράμματα

Προτεινόμενα συγγράμματα

  1. Κουτσελίνης Α. Βασικές Αρχές Βιοηθικής και Ιατρικής Δεοντολογίας. Αθήνα: Εκδόσεις Παρισιάνου A.E, 2001.
  2. Πανελλήνια Ένωση Ελευθεροεπαγγελματιών Φυσικοθεραπευτών. Κώδικας Δεοντολογίας. Αθήνα: Πανελλήνια Ένωση Ελευθεροεπαγγελματιών Φυσικοθεραπευτών, 2010.
  3. Πανελλήνιος Σύλλογος Φυσικοθεραπευτών. Κώδικας Δεοντολογίας. Αθήνα: Πανελλήνιος Σύλλογος Φυσικοθεραπευτών, 2010.
  4. Πουλής Ι. Βιοηθική στις Επιστήμες Υγείας. Αθήνα: Εκδόσεις Πουλής, 2013.
  5. Adam Ph, Herzlich Cl. Κοινωνιολογία της Ασθένειας και της Ιατρικής. Πάτρα: Εκδόσεις Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, 2000.
  6. American Physical Therapy Association. Code of Ethics for the Physical Therapists. Usa: American Physical Therapy Association, 2013.
  7. Association Luxembourgeoise des Kinésithérapeutes. Code de deontologie de kinesitherapie. Luxembourg: Association Luxembourgeoise des Kinésithérapeutes, 2013.
  8. Caplan AL, Callahan D, Haas J. Ethical and policy issues in rehabilitation medicine. Hastings Center Report. 1987; 17:S1-S20.
  9. Guccione AA. Ethical issues in physical therapy practice: A survey of physical therapists in New England. Physical Therapy. 1980; 60:1264-1272.
  10. Hansen RA. Moral reasoning and ethical decision-making in the practice of occupational therapy. Paper presented at the Women Researcher Conference. Kalamazoo, Michigan,
  11. Herzlich C, Burgener M, Paicheler G, et al. Cinquante Ans d'exercise de la medecine en France. Carrieres et pratiques des medecins franchais. 1930-1980, Les Editions INSERM/Doin. 1993; 184-186.
  12. Mostert-Wentzel Κ. A model for community physiotherapy from the perspective of newly graduated physiotherapists as a guide to curriculum revision. AJHPE. 2013; 5(1):19-25.
  13. Ohman A. Career choice, professional preferences and gender-the case of Swedish physiotherapy students. Advances in Physiotherapy. 2001; 3:94-107.
  14. Parsons T. The Social System. London: Taylor & Francis Group, 2005.
  15. Petta G. Φύλλα διδασκαλίας σε ηλεκτρονική μορφή (e-class). Αθήνα: Εκδόσεις ΤΕΙ Αθήνας, 2013.
  16. Scheff T. Règles de décision, types d'erreur et leurs conséquences sur le diagnostic médical. Στο Herzlich C. Médecine, maladie et société. Paris: 247-258, 1990.

Διδάσκοντες

Διδάσκοντες

Γεωργία Πέττα

Βιογραφικό