Περιεχόμενο μαθήματος

Περιεχόμενο μαθήματος

1. Εισαγωγή στην προσαρμοσμένη Κινητική Δραστηριότητα

2. Τα στάδια της κινητικής εξέλιξης

3. Αξιολόγηση Φυσικής κατάστασης σε άτομα με αναπηρία

4. Αναπτυξιακή Διαταραχή του Κινητικού Συντονισμού  και προσαρμοσμένη κινητική δραστηριότητα

5. Νοητική Αναπηρία και Προσαρμοσμένη Κινητική Δραστηριότητα

6. Εγκεφαλική παράλυση και  προσαρμοσμένη φυσική δραστηριότητα

7. Θεραπευτική Ιππασία στις αναπτυξιακές διαταραχές και στις νευρολογικές παθήσεις

8. Θεραπευτική κολύμβηση

9. Αισθητηριακή ολοκλήρωση σε αναπτυξιακές διαταραχές

10. Προσαρμοσμένη Κινητική Δραστηριότητα στις διαταραχές όρασης

11. Επιληψία και Προσαρμοσμένη Κινητική Δραστηριότητα

12. Αυτισμός και Προσαρμοσμένη Κινητική Δραστηριότητα

13. Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής με Υπερκινητικότητα-ΔΕΠΥ

Μαθησιακοί στόχοι

Μαθησιακοί στόχοι

 Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:

  • Προσεγγίζουν και να συνεργάζονται τα άτομα με αναπηρία
  • να αντιλαμβάνονται την αναγκαιότητα-σημαντικότητα συνεργασίας τόσο με την πολυ-επιστημονική ομάδα, για κάθε περιστατικό, όσο και με τον κάθε ασθενή (διαφορετικής εθνικότητας, θρησκείας, κλπ.)
  • να αξιολογούν με συγκεκριμένη μεθοδολογία τα άτομα με αναπηρία και να διαχειρίζονται τα ευρήματα της αξιολόγησης αυτής, μέσα από έναν ολοκληρωμένο κλινικό συλλογισμό
  • να σχεδιάζουν βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους, κατά περίπτωση, εξατομικευμένες κατάλληλες-ασφαλείς παρεμβάσεις μετά από σχετική ενημέρωση και σύμφωνη γνώμη του κάθε ατόμου με αναπηρία ή των ατόμων που έχουν την ευθύνη τους (γονείς, κηδεμόνες, κ.λ.π.)
  • να εφαρμόζουν με επάρκεια και ασφάλεια τόσο τις δοκιμασίες αξιολόγησης όσο και τις εξατομικευμένες παρεμβάσεις
  • Επαναξιολογούν το επιλεγμένο παρεμβατικό πρόγραμμα τις πλέον κατάλληλες και ασφαλείς για την πραγματοποίηση των βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων, κατά περίπτωση, στόχων
  • να επαναξιολογούν την επιλεγμένη παρέμβαση

Βιβλιογραφία

Βιβλιογραφία

  • Αγγελοπούλου-Σακαντάμη Ν. Ειδική αγωγή, αναπτυξιακές διαταραχές και χρόνιες μειονεξίες. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας, 2004
  • Bruinings RH. Bruinings –Oseretsky test of motor proficiency: Examiners manual. Circle Pines, MN: American Guidance Service, 1978.
  • Gallahue LD. Ozmun CJ. Understanding Motor Development. Infants, children, adolescents, adults. WCB McGraw-Hill, 1998.
  • Henderson SE, Sugden D. Movement Assessment Battery for Children. London: Psychological Corporation, 1992.
  • Κουτσούκη Δ. Ειδική φυσική αγωγή, θεωρία και πρακτική. Αθήνα: Εκδόσεις Συμμετρία, 2001.
  • Κουτσούκη Δ. Κινητικές διαταραχές και εξέλιξη. Θεωρία και μεθοδολογία. Αθήνα: Εκδόσεις Αθλότυπο, 1998.
  • Russell DJ, Rosenbaum PL, Cadman DT, et al. The gross motor function measure: a means to evaluate the effects of physical therapy. Developmental Medicine & Child Neurology. 1989; 31: 341-352.
  • Σκορδίλης Ε, Γραμματοπούλου Ε. Μέτρηση και αξιολόγηση στην Προσαρμοσμένη Κινητική Αγωγή των Horvart, M., Block, M., Kelly, L. Εκδόσεις Τελέθριο, 2011.
  • Ulrich D.A. Children with special nedds - Assessing the quality of movement Journal of Physical Education Recreation and Dance. 1988; 59(91): 43-47.
  • Winnick J, Short F. Test item section for the Project UNIQUE physical fitness test. Adapted Physical Activity Quarterly. 1984; 1(4): 296-314.
  • Winnick J. Brockport Physical Fitness Test Manual: A Health-Related Test for Youths with Physical and Mental Disabilities. Human Kinetics, 1999.

Προαπαιτούμενα

Προαπαιτούμενα

Δεν αναφέρονται

Διδάσκοντες

Διδάσκοντες

Δρ. Ειρήνη Γραμματοπούλου

Βιογραφικό

Προτεινόμενα συγγράμματα

Προτεινόμενα συγγράμματα

  • Αγγελοπούλου-Σακαντάμη Ν. Ειδική αγωγή, αναπτυξιακές διαταραχές και χρόνιες μειονεξίες. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας, 2004
  • Bruinings RH. Bruinings –Oseretsky test of motor proficiency: Examiners manual. Circle Pines, MN: American Guidance Service, 1978.
  • Gallahue LD. Ozmun CJ. Understanding Motor Development. Infants, children, adolescents, adults. WCB McGraw-Hill, 1998.
  • Henderson SE, Sugden D. Movement Assessment Battery for Children. London: Psychological Corporation, 1992.
  • Κουτσούκη Δ. Ειδική φυσική αγωγή, θεωρία και πρακτική. Αθήνα: Εκδόσεις Συμμετρία, 2001.
  • Κουτσούκη Δ. Κινητικές διαταραχές και εξέλιξη. Θεωρία και μεθοδολογία. Αθήνα: Εκδόσεις Αθλότυπο, 1998.
  • Russell DJ, Rosenbaum PL, Cadman DT, et al. The gross motor function measure: a means to evaluate the effects of physical therapy. Developmental Medicine & Child Neurology. 1989; 31: 341-352.
  • Σκορδίλης Ε, Γραμματοπούλου Ε. Μέτρηση και αξιολόγηση στην Προσαρμοσμένη Κινητική Αγωγή των Horvart, M., Block, M., Kelly, L. Εκδόσεις Τελέθριο, 2011.
  • Ulrich D.A. Children with special nedds - Assessing the quality of movement Journal of Physical Education Recreation and Dance. 1988; 59(91): 43-47.
  • Winnick J, Short F. Test item section for the Project UNIQUE physical fitness test. Adapted Physical Activity Quarterly. 1984; 1(4): 296-314.
  • Winnick J. Brockport Physical Fitness Test Manual: A Health-Related Test for Youths with Physical and Mental Disabilities. Human Kinetics, 1999.