Φυσιολογία Ι (Ε)

Πληροφορίες

Περιεχόμενο μαθήματος/Ενότητες

Περιεχόμενο μαθήματος

  1. Εισαγωγή στο Κύτταρο
  2. Ώσμωση, Βιολογικές και Κλινικές Εφαρμογές της Ωσμωτικότητας
  3. Αίμα
  4. Αναπνοή

Μαθησιακοί στόχοι μαθήματος

Μαθησιακοί στόχοι

Οι στόχοι του μαθήματος αυτού είναι οι φοιτητές να κατανοήσουν:

  • Κύτταρο: Την ποικιλομορφία των κυττάρων και τον κοινό τρόπο οργάνωσής τους. Να συσχετίζουν τη λειτουργία των κυτταρικών οργανιδίων. Να συσχετίσουν τη δομή της κυτταρικής μεμβράνης με τη λειτουργία της διάχυσης και της ενδο-/εξω-κυττάρωσης. Να εξοικειωθούν με τη χρήση του φωτεινού μικροσκοπίου.
  • Ώσμωση: Την διαφορά διάχυσης και ώσμωσης. Το ισότονο, υπότονο και υπέρτονο διάλυμα. Πως ορίζεται και από τι εξαρτάται η ωσμωτικότητα πλάσματος. Ποιοί είναι και πως δρούν ομοιοστατικοί μηχανισμοί της ωσμωτικότητας του πλάσματος. Ποιά είναι τα υδάτινα διαλύματα που χρησιμοποιούνται στη κλινική πράξη. Να μπορούν να υπολογίζουν την ωσμωτικότητα διαλυμάτων.
  • Αίμα: Αιματοκρίτη: ορισμός, κλινική σημασία (παράγοντες που τον επηρεάζουν), μέτρηση. Ταχύτητα Καθίζησης Ερυθρών (ΤΚΕ): ορισμός, κλινική σημασία (παράγοντες που τον επηρεάζουν), μέτρηση. Ομάδες Αίματος: Συστήματα ΑΒΟ και Rhezus, προσδιορισμός ομάδων αίματος.
  • Αναπνοή: Τη σχέση των πιέσεων μεταξύ ατμοσφαιρικού αέρα και του εσωτερικού της θωρακικής κοιλότητας για την εισπνοή και την εκπνοή. Τα αναπνευστικά μεγέθη (τους πνευμονικούς όγκους αέρα και τις χωρητικότητες των πνευμόνων). Να μπορούν να κατανοήσουν το σπιρογράφημα και την καμπύλη κορεσμού της αιμοσφαιρίνης και να κάνουν οξυμετρία.

Επιπλέον συνιστώμενη βιβλιογραφία και υλικό προς μελέτη

Βιβλιογραφία

  1. Λυμπέρη Μ., Μαξιμιάδης, Μ. και Ρούκας, Ι.Κ. (1993): Εργαστηριακές Ασκήσεις Φυσιολογίας, Εκδόσεις Λύχνος
  2. Υβόννη Δημουλά (2007): Εργαστηριακός Οδηγός Ασκήσεων Φυσιολογίας Ανθρώπου.
  3. Χανιώτης, Φ. και Χανιώτης, Δ. (2009):  Φυσιολογία, Ιατρικές Εκδόσεις Λίτσας

Προαπαιτούμενα μαθήματος

Προαπαιτούμενα

Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για το μάθημα.

Προτεινόμενα συγγράμματα μαθήματος

Προτεινόμενα συγγράμματα

  1. Λυμπέρη Μ., Μαξιμιάδης, Μ. και Ρούκας, Ι.Κ. (1993): Εργαστηριακές Ασκήσεις Φυσιολογίας, Εκδόσεις Λύχνος
  2. Υβόννη Δημουλά (2007): Εργαστηριακός Οδηγός Ασκήσεων Φυσιολογίας Ανθρώπου.
  3. Χανιώτης, Φ. και Χανιώτης, Δ. (2009):  Φυσιολογία, Ιατρικές Εκδόσεις Λίτσας

Διδάσκοντες

Διδάσκοντες

Ο Παύλος Ρήγας γεννήθηκε στον Καναδά στις 8 Νοεμβρίου του 1974. Σπόυδασε Βιολογία στο Πανεπιστήμιο Πατρών και συνέχισε τις μεταπτυχιακές του σπουδές στον Καναδά (McGill University, Μόντρεαλ) και στις ΗΠΑ (Drexel University, Φιλαδέλφεια) με τις οποίες εξειδικεύτηκε στη νευροφυσιολογία και τη μελέτη της αυθόρμητης ηλεκτρικής δραστηριότητας των νευρωνικών μικροκυκλωμάτων του φλοιού του εγεκεφάλου. Σήμερα ερευνά στο Ίδρυμα Ιατροβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών πως νευροαναπτυξιακές διαταραχές όπως ο αυτισμός καθώς και οι πρωϊμες επιληπτικές κρίσεις επηρεάζουν την ανάπτυξη των φλοιϊκών νευρωνικών δικτύων.

Λογιαριασμός linkedin