Τεχνική Νομοθεσία (Θ)

Ασκήσεις αυτοαξιολόγησης

Ερώτηση 1 (Σωστό / Λάθος — 1 βαθμός) 

Ερώτηση 1η:

Το πλάτος του συνεργαζόμενου ελάσματος είναι πάντοτε η ισαπόσταση των ενισχύσεων.

Ερώτηση 2 (Σωστό / Λάθος — 1 βαθμός) 

Ερώτηση 2η:

Στο σχήμα -1- δίδεται η σύνδεση ζυγού και νομέα .  Στο σχήμα -2- παριστάνεται η ΤΟΜΗ  Α – Α : 

Ερώτηση 3 (Σωστό / Λάθος — 1 βαθμός) 

Ερώτηση 3η:

Το μοναδικό κριτήριο επιλογής συστήματος κατασκευαστικής ενίσχυσης είναι το μήκος του πλοίου.

Ερώτηση 4 (Σωστό / Λάθος — 1 βαθμός) 

Ερώτηση 4η:

Το βύθισμα του πλοίου σε μια κατάσταση φόρτου υπολογίζεται  ως ημιάθροισμα του πρωραίου και του πρυμναίου  βυθίσματος  , ανεξάρτητα από το εάν η δοκός του πλοίου κάμπτεται με τα κοίλα προς τα πάνω (sagging) ή με τα κοίλα προς τα κάτω (hogging).

Ερώτηση 5 (Σωστό / Λάθος — 1 βαθμός) 

Ερώτηση 5η:

Το συνεργαζόμενο έλασμα των ενισχυτικών του καταστρώματος στα άκρα ανοιγμάτων κύτους, έχει πλάτος την ισαπόσταση των ενισχύσεων.

Ερώτηση 6 (Σωστό / Λάθος — 1 βαθμός) 

Ερώτηση 6η:

Το έλασμα του παραπέτου συμμετέχει στη διαμήκη αντοχή του πλοίου – δοκού , όταν είναι ενισχυμένο με διαμήκη ενισχυτικά.

Ερώτηση 7 (Σωστό / Λάθος — 1 βαθμός) 

Ερώτηση 7η:

Το κύριο κατάστρωμα  μικρού φορτηγού πλοίου (με μήκος μικρότερο των 90 μέτρων)   θεωρείται ότι  μπορεί να φορτωθεί με ομοιόμορφα κατανεμημένο  φορτίο ύψους  1,50 μέτρα .  Στο κατάστρωμα αυτό , πάχους 8 χιλιοστών ,  έχει  τοποθετηθεί κεντρική διαδοκίδα με διαστάσεις: ύψος κορμού 150 χιλιοστά , πάχος κορμού 8 χιλιοστά , πλάτος πέλματος 60 χιλιοστά , πάχος πέλματος 6 χιλιοστά. Στο σχήμα δίδεται ο τομέας  μεταξύ των νομέων (10 – 18) , ο χώρος αυτός δεν είναι δεξαμενή  και στους νομείς 10 και 18 υπάρχουν αντίστοιχα εγκάρσιες στεγανές φρακτές. 

 

 

Η υπάρχουσα διαδοκίδα (χωρίς να υπολογίζεται η τοποθέτηση αγκώνων σύνδεσης / στήριξης) έχει την απαραίτητη αντοχή.

Ερώτηση 8 (Σωστό / Λάθος — 1 βαθμός) 

Ερώτηση 8η:

Το κύριο κατάστρωμα  μικρού φορτηγού πλοίου (με μήκος μικρότερο των 90 μέτρων)   θεωρείται ότι  μπορεί να φορτωθεί με ομοιόμορφα κατανεμημένο  φορτίο ύψους  1,50 μέτρα .  Στο κατάστρωμα αυτό , πάχους 8 χιλιοστών ,  έχει  τοποθετηθεί κεντρική διαδοκίδα με διαστάσεις : ύψος κορμού 150 χιλιοστά , πάχος κορμού 8 χιλιοστά , πλάτος πέλματος 60 χιλιοστά , πάχος πέλματος 6 χιλιοστά. Στο σχήμα δίδεται ο τομέας  μεταξύ των νομέων (10 – 18) , ο χώρος αυτός δεν είναι δεξαμενή  και στους νομείς 10 και 18 υπάρχουν αντίστοιχα εγκάρσιες στεγανές φρακτές. 

Στο κατάστρωμα έχουν τοποθετηθεί ζυγά με διατομή ισοσκελούς γωνιάς διαστάσεων 50 χιλιοστά επί 50 χιλιοστά με πάχος 6 χιλιοστά, τα οποία έχουν επαρκή αντοχή εάν   τοποθετηθούν αγκώνες σύνδεσης / στήριξης με διαστάσεις  150 χιλιοστά επί 150 χιλιοστά με πάχος 6 χιλιοστά ,  όπως φαίνεται στο παρακάτω σχήμα:

Ερώτηση 9 (Σωστό / Λάθος — 1 βαθμός) 

Ερώτηση 9η:

Στο σχήμα -1- δίδεται η σύνδεση ενισχυμένου νομέα και εγκαρσιώματος το οποίο διαπερνάται από διάμηκες ενισχυτικό του καταστρώματος.

Στο σχήμα -2- παριστάνεται η ΤΟΜΗ  Α – Α.

Ερώτηση 10 (Σωστό / Λάθος — 1 βαθμός) 

Ερώτηση 10η:

Στο κύριο κατάστρωμα, πάχους 8 χιλιοστών , μικρού φορτηγού πλοίου (με μήκος μικρότερο των 90 μέτρων) επί του οποίου φορτώνεται ομοιόμορφα κατανεμημένο φορτίο ύψους  2,30 μέτρα , έχουν τοποθετηθεί σε ισαπόσταση πλευρικές διαδοκίδες με διαστάσεις : ύψος κορμού 130 χιλιοστά , πάχος κορμού 6 χιλιοστά , πλάτος πέλματος 60 χιλιοστά , πάχος πέλματος 6 χιλιοστά και  εγκαρσιώματα ιδίων διαστάσεων . Στο σχήμα δίδεται ο τομέας  μεταξύ των νομέων (15 – 27) , ο χώρος αυτός δεν είναι δεξαμενή  και στους νομείς 15 και 27 υπάρχουν αντίστοιχα εγκάρσιες στεγανές φρακτές.

Η διαδοκίδα έχει επαρκή αντοχή εάν στα σημεία διασταύρωσης διαδοκίδων – εγκαρσιωμάτων  τοποθετηθούν κολώνες με εξωτερική διάμετρο 76,1 χιλιοστά και πάχος τοιχώματος 2,5 χιλιοστά , θεωρώντας ότι το ύψος της κάθε κολώνας είναι 1,60 μέτρα . Οι υπολογισμοί να γίνουν χωρίς αγκώνες σύνδεσης / στήριξης.

Ερώτηση 11 (Πολλαπλής Επιλογής (Πολλαπλές Απαντήσεις) — 1 βαθμός) 

Ερώτηση 11η:

Στο σχήμα 1 παρουσιάζεται ενισχυμένος νομέας  και στο Σχήμα 2 απλός νομέας.

Στο σχήμα 3 παρουσιάζονται οι τομές  (Α-Α) , (Β-Β) , (Γ-Γ) , (Δ-Δ).