Στην ενότητα αυτή παρουσιάζεται ο ρόλος και η στάση του παιδαγωγού στην ανάπτυξη και τη μάθηση των παιδιών, οι σχέσεις που αναπτύσσονται ανάμεσα στην οικογένεια του παιδιού και τον παιδικό σταθμό καθώς και οι συνεργασίες των παιδιών με άλλες ειδικότητες. Μελετώνται τα δικαιώματα των παιδιών, διαφύλαξη της υγείας τους, καθώς και οι συνέπειες της μη αποδοχής του ατόμου από το σύνολο. Παρουσιάζονται επίσης τα μέσα διαπαιδαγώγησης και η αντιμετώπιση συμπεριφορών του παιδιού από γονείς και παιδαγωγούς. Για όλα τα θέματα γίνεται μελέτη περίπτωσης και διερεύνηση απόψεων από τους φοιτητές.
Στόχοι Ενότητας
Στόχος της ενότητας αυτής είναι να κατανοήσουν οι φοιτητές το ρόλο του παιδαγωγού στην ανάπτυξη και τη μάθηση των παιδιών, τη χρησιμότητα της συνεργασίας του παιδαγωγού με άλλες ειδικότητες, τον όρο «δικαιώματα των παιδιών» και τι ο όρος αυτός περιλαμβάνει, καθώς επίσης τα μέσα διαπαιδαγώγησης που θα χρησιμοποιήσουν και τον τρόπο με τον οποίο θα αντιμετωπίσουν τις διάφορες συμπεριφορές των παιδιών. Τέλος μέσα από τις μελέτες των διαφορετικών περιπτώσεων, η ενότητα αυτή έχει στόχο οι φοιτητές να ανταλλάξουν απόψεις αιτιολογώντας τις απαντήσεις τους.
Λέξεις Κλειδιά
Ρόλος και στάση του παιδαγωγού, οικογένεια, παιδικός σταθμός, συνεργασία, δικαιώματα παιδιών, υγεία, νοητικές ικανότητες σωματικές ικανότητες, ιδεολογία, καταγωγή, αποδοχή, τιμωρία, αντιμετώπιση συμπεριφορών, διαπαιδαγώγηση, μελέτη περίπτωσης, διερεύνηση απόψεων.